Приблизно 26 за годину – стільки разів водії торкаються свого обличчя

Приблизно 26 за годину – стільки разів водії торкаються свого обличчя

Британські вчені з Ноттінгемського університету з’ясували, що водії можуть поширювати мікроби та інфекцію, якщо погано миють руки. А річ у тому, що професійні водії в середньому торкаються свого обличчя 26 разів на годину

Дослідники ретельно вивчили 31 годину відеозаписів, отриманих у ході двох досліджень щодо водіння на дорогах. На відео зафіксовані дії 36 професійних водіїв, пише medicalxpress. Було відзначено, що несвідомо водії торкалися свого обличчя чи області навколо нього 26,4 раза на годину. Причому кожен дотик тривав майже чотири секунди. Найчастіше водії чіпали обличчя (79,6%), трохи рідше волосся (10%), шию (8,6%) та плечі (1,7%).

У 42,5% випадках водії торкалися слизових оболонок. Приблизно кожні п’ять хвилин вони терли рот, ніздрі чи очі. Для цього використовували кінчики пальців та великі пальці рук – ці ділянки найчастіше погано миють. При цьому відмінностей між статями та віком виявлено не було. Тому імовірно, всі водії наражаються на ризик інфікування через дотик до обличчя під час руху за кермом.

Співавтор дослідження доктор Девід Р. Лардж говорить: «Дотик до обличчя є ризиком передачі патогенів, особливо якщо транспортним засобом користується декілька осіб і спостерігається погана гігієна рук. Наприклад, чухаючи ніс або протираючи око, водій може ненавмисно перенести вірус чи бруд на своє обличчя».

Читайте також: Ніби грип: які інфекції проявляються грипоподібним синдромом

Цікаво, що на частоту торкання вплинули складність керування транспортним засобом та навантаження (фізичні та когнітивні вимоги до водіння). Наприклад, водії не торкалися себе, готуючись змінити смугу руху чи перед маневром повороту. У такі моменти торкань було на 21 раз менше.

Співавтор дослідження Фініан Ральф вважає, що скорочення чи усунення непотрібного фізичного контакту з поверхнями та пристроями автомобіля може зменшити передачу патогенів. Результати дослідження можуть допомогти в розробці таких технологічних рішень, як «безконтактні» інтерфейси – замість використання рук, керувати інформаційно-розважальними функціями та функціями комфорту мімікою.