Громадські норми та правила визначають повсякденне життя людей. Це ще раз довели вчені з Німеччини та Великобританії, провівши цікавий експеримент із дітьми
Вони спостерігали, як діти з різних країн та місцевостей комунікували з однолітками, якщо ті порушували «правила». Як виявилося, способи спілкування різні і залежали від культури, пише medicalxpress. У ході дослідження було проаналізовано поведінку 376 дітей віком від п’яти до восьми років із восьми місцевостей Африки, Азії, Європи та Південної Америки.
Кожну дитину навчили грати в гру: складати блоки у вежу. Тільки одних навчили відбирати блоки за кольором, а інших – сортувати за формою. Далі дітей розбили на пари. У кожній парі одна дитина грала в гру, а друга спостерігала.
У процесі гри виявилося, що спостерігачі втручалися частіше, ніж очікувалося, якщо гравець будував вежу за неправильним набором правил. І що більше дитина втручалася, то більше змінювалася поведінка другої. Дослідження також показало, що різним виявився і тип втручання: діти із сільської місцевості переважно використовували протест у наказовому тоні, ніж діти із міських районів.
Це дослідження добре проаналізувало поведінку дітей в умовах порушення норм та допомогло зрозуміти, як громадські правила дозволяють людям досягати взаємодії та співпраці.
Провідний автор дослідження доктор Патриція Кангіссер зазначає: «Новим виявилося те, що ми побачили поведінку дітей та їхні дії у реальних соціальних умовах. Також було цікаво спостерігати, як діти виправляли одне одного. На подив, діти з невеликих сільських громад протестували так само чи навіть більше, ніж діти із міст. Мабуть, у невеликих спільнотах люди менш покладаються на репутацію та забезпечення дотримання правил, ніж вважалося. Надалі ми вивчимо, що спонукає дітей втручатися і як вони навчаються цього».