Але прибуток чи реклама не завжди є причиною цьому
«95% фотографій з їжею та напоями у профілях знаменитостей в Instagram насправді не спонсорували компанії, що виробляють продукти харчування чи напої, – розповідає провідний автор дослідження Бредлі Тернуолд. – Це були звичайні зображення знаменитостей, які їдять та п’ють у своєму повсякденному житті». А оскільки «зірок» часто обожнюють, то ще й копіюють їхню поведінку. Вони можуть бути дуже сильними зразками для наслідування, особливо для підлітків, повідомляє medicalxpress.
У рамках дослідження вчені проаналізували всі пости з їжею та напоями, зроблені 181 спортсменом, актором, телеведучим та музикантом в Instagram у період з травня 2019 року до березня 2020 року. Вік «зірок» варіювався від 17 до 73 років, половина з них була молодша 32 років. У понад 3 тисячах постів знаменитостей про їжу, містилося близько 5 200 різних страв, продуктів та напоїв. Понад половину напоїв становив алкоголь. А трохи більше третини їжі – закуски чи солодощі. Особлива увага приділялася вмісту у продуктах цукру, солі, калорій, насичених жирів, клітковини, білка, фруктів та овочів.
Читайте також: Сила имунітету: чому захисні бар’єри у всіх різні?
У майже 90% постів їжа та напої знаменитостей були шкідливими для здоров’я. Менше як 5% усіх постів були платними та опубліковані на основі спонсорства з виробниками. Дослідники також підкреслили тенденцію: пости про здорову їжу набирали менше лайків та коментарів підписників.
Отримані висновки не дивують доктора Еллен Селки зі Школи медицини та громадської охорони здоров’я університету Вісконсину: «Це показує культуру, яка підносить продукти з високим вмістом цукру та жирів, роблячи їх зовні привабливими. Оскільки Instagram – це візуальна платформа, цілком логічно, що «зірки» публікуватимуть фотографії привабливих продуктів. З усім тим, пости про їжу не такі вже реальні, як здаються. Адже насправді майже всі знаменитості їдять більше здорової їжі, аніж пишуть».